مقایسه آبگرمکن گازی و برقی

مقایسه آبگرمکن گازی و برقی

مقایسه آبگرمکن گازی و برقی همان روندی است که در انتها به تصمیم‌گیری صحیح شما در زمان انتخاب این تجهیز می‌انجامد.

آبگرمکن در رده یکی از اصلی‌ترین و البته کارآمد‌ترین تجهیزات مورد استفاده در خانه محسوب می‌گردد و در صورت حذف از تجهیزات یک خانه، شما را با چالش عدم وجود آب گرم و در پی آن عدم نیازهای متعددتان اعم از امکان استحمام همراه خواهد ساخت. 

در واقع این تجهیز در ۳ گروه متفاوت وابسته به استفاده از سوختی مجزا قرار می‌گیرد که به شرح زیر هستند:

  • آبگرمکن گازی
  • آبگرمکن برقی 
  • آبگرمکن نفتی 

حال شما با این چالش همراه خواهید گشت که، کدام نوع و صرف هزینه‌ای اندک‌تر از سوی ما، بهترین خدمات ممکن را ارائه می‌دهد. در حال حاضر نوع نفتی از رده خارج شده و تنها گزينه‌های پیشنهادی پیش روی ما نوع گازی و برقی می‌باشد که با مقایسه آبگرمکن گازی و برقی تا انتها شما را در جایگاه یک فرد آگاه به سبب تصمیم‌گیری صحیح قرار خواهیم داد.

 

آبگرمکن برقی چیست؟

برای شرح توضیحات کاربردی در باب معقوله‌ی مقایسه آبگرمکن گازی و برقی نیاز است تا، در گام ابتدایی به شکل مجزا به تعریف هر یک، برای آشناییت هر چه بیشتر بپردازیم. هم زمان با باز شدن شیر آب گرم در هر قسمتی از یک بنا، آبگرمکن برقی متوجه خواهد گشت که، انرژی برق در حال ورود به سیستم گرمایشی می‌باشد و هیترهای آن آغاز بکار خواهد نمود.

 آب داخلی مخزن آبگرمکن در قالبی پیوسته، استارت به گرم شدن خواهد زد و بدین‌ ترتیب، آب‌های گرم به واسطه‌ی لوله‌های مخصوص این کار، برای مصرف در دسترس قرار خواهد گرفت. در آن واحد که شیر‌های آب گرم بسته شدند، هیترهای آبگرمکن از کار می‌افتند و پروسه گرم شدن آب به واسطه آبگرمکن متوقف می‌گردد.

 در تکامل توضیحاتمان در باب مقایسه آبگرمکن گازی و برقی باید به این موضوع اشاره کرد که، عموماً از این آبگرمکن‌ها در نواحی که نسبت به هر نوع آلاینده‌‌ و مسائل بهداشتی حساسیت بالایی نشان داده می‌شود، واکنش داده خواهد شد. 

همینطور شما این امکان را در اختیار دارید که، از این نوع، در بناهای روستایی وابسته به عدم امکان دسترسی آسان و کافی گاز شهری، و در کانکس‌ها به سبب عدم امکان اتصال به نعمت گاز، کمک بگیرید.

 حال با نام بردن از مزیت‌هایی که نوع برقی به جریان می‌اندازد، شما ‌را در جایگاه بهتری به منظور دریافت نتیجه به سبب مقایسه آبگرمکن برقی و گازی قرار خواهیم دهد.

مزیت آبگرمکن برقی

  • هزینه تعمیرات و نگهداری این نوع تجهیز روند بسیار کند‌تری را می‌پیماید
  • نوع دیواری آن به سبب عدم نیازمندی به دودکش، شما را در زمان نصب، کمتر به زحمت خواهد انداخت.
  • روند فعالیت آبگرمکن دیواری برقی نیازمند لوله کشی نخواهد بود. 
  • البته‌که عدم احتمال گاز گرفتگی، هر نوع آلودگی محیطی، بروز نشتی گاز و … را، نیز میتوان در میان مزیت‌های متعدد بکارگیری انواع آبگرمکن‌های برقی گنجاند. 
  • اگر انگشت انتخابتان را روی انواع آبگرمکن دیواری برقی بگذارید، بدون شبهه مساحت کمتری از فضای در اختیارتان را از دست خواهید داد.
  • مستقل گشتن واحدهای متعدد یک بنا از مزیت‌های برجسته‌ایست که میتوان برای انواع آبگرمکن دیواری برقی برشمرد.

 

آبگرمکن گازی چیست؟

در گام دیگر برای سنجش مقایسه آبگرمکن برقی و گازی به معرفی این تجهیز با سوخت رسانی گاز خواهیم پرداخت. همینطور که از نامش پیداست، منبع اصلی سوخت پذیری این مدل گاز بوده و در دو نوع مختلف زمینی و دیواری دست شما را برای انتخاب باز خواهد گذاشت. 

توجه داشته باشید که، بیشترین میزان خدمات ارائه گشته از سوی این تجهیز با تکیه‌بر ترموستات صورت می‌گیرد که، موظف به کنترل نمودن میزان دما و فشار سیستم مورد اشاره می‌باشد. 

در صورتی که این قطعه با هر نقص نیازمند به تعمیر همراه شود، می‌بایست منتظره بالا و پایین گشتن دما و فشار آن باشیم. از همین‌رو یک شیر اطمینان درون دستگاه تعبیه خواهد شد که، به تنظیم فشار دستگاه خواهد انجامید.

انواع آبگرمکن‌های گازی دیواری به سبب اشغال فضای اندک‌تر و عدم وجود مخزن و همینطور مصرف انرژی در رده بسیار پایین‌تر، یک جایگزین بی‌نظیر به منظور قرار گیری به جای آبگرمکن‌های گازی ایستاده بشمار خواهد آمد.

  • مزیت آبگرمکن گازی

  • بهره‌مندی از آب گرم بدون کمترین محدودیتی
  • صرفه جویی نمودن در میزان مصرف انرژی و کاستن از میزان هزینه‌های برآورد گشته
  • کمترین احتمال ممکن به سبب نشت آب به فضای بیرونی که در نهايت به انفجار می‌انجامد
  • اشغال مساحت کمتری از فضا با انتخاب نوع دیواری آن
  • دوام بالا و طول عمر مدید‌تر

تفاوت آبگرمکن برقی و گازی

حال که اطلاعات نسبی در باب مقایسه آبگرمکن گازی و برقی کسب نمودید، وقت آن است که با یک جمع بندی، به ابهامات شما به طور نسبی خاتمه ببخشیم. همانطور که مستحضر هستید، با ورود انرژی برق آبگرمکن‌های برقی، راه‌اندازی شده و به واسطه کپسول و یا گاز شهری، آبگرمکن‌های گازی به منبع خود به سبب سوخت‌رسانی و آغاز فعالیت خود متصل خواهند گشت.

همین ورودی انواع این تجهیزات است که سبب شکل‌گیری تفاوت میان این دو خواهد گشت. در اطلاعات ارائه شده به سبب واقف گشتن به توضیحات مرتبط به موضوع مقایسه آبگرمکن گازی و برقی، دریافتیم که برق جایگزین سوخت فسیلی و گاز گشته و بدین ترتیب یک گزینه بسیار مطلوب برای فضاهای کوچک بشمار می‌رود.

از سوی دیگر هر تهدید کوچک و بزرگی در جایگاه احتراق گاز، خفگی، آتش سوزی و… به حداقل خواهد رسید.

 

مقایسه نصب آبگرمکن گازی و برقی 

در پرداختن به موضوع مقایسه آبگرمکن گازی و برقی نیاز است تا با نوع نصب آن‌ها نیز، به منظور تصمیم‌گیری هر چه بهتر آشناییت یابیم. اصلی‌ترین زیرساخت به منظور نصب آبگرمکن گازی برقراری شرایط مساعد برای اتصال به گاز و لوله خروجی به سبب هدایت حاصل گشته از پروسه احتراق است. 

از همین‌رو مکان نصب گشتن آبگرمکن گازی پیش از تکامل ساخت بنا پیش‌بینی گشته و چنانچه در فضای داخلی ساختمان، قسمتی به عنوان ناحیه نصب پیش‌بینی گردد، لوله خروجی دود نیز باید تعبیه شود. 

به همین ترتیب در صورت مواجهه با هزینه نصب بالاتر در نوع گازی نسبت به برقی دچار حیرت نگردید. در ضمن پرداختن به موضوع مقایسه آبگرمکن گازی و برقی باید بدانید که،

انواع برقی با چشم‌پوشی از لوله کشی برق و آب نیازمند هیچ زیرساخت ویژه دیگری نخواهد بود. از همین‌رو، پروسه نصب، حتی بعد از آنکه ساخت بنا به پایان نرسیده، تنها با تکیه‌بر وجود منابع برق و گاز مهیا می‌باشد.

آیا آبگرمکن برقی مصرف برق بالایی دارد؟

شاید در مقایسه آبگرمکن گازی و برقی بر این مورد شبهه می‌ورزید که، آیا مصرف میزان بالای برق نوع برقی آن شما را به مخاطره می‌اندازد؟‌ آبگرمکن‌های برقی در دو نوع مخزن دار و عاری از مخزن تقسیم‌بندی خواهند گشت. بدون مخزن به سبب میزان مصرف برق در رده پایین‌تری از نوع مخزن‌دار قرار خواهد گرفت.

 نوع و میزان عملکرد لحظه‌ای این قبیل از تجهیزات سبب گشته که این نوع روند معمول و روبه پایین‌تری را به سبب میزان انرژی مصرفی برق بپیماید.

 این شرایط بدین ترتیب ایجاد گشته که، آبگرمکن‌های بدون مخزن به سبب دارا بودن خاصیت زود جوشی، در همه شبانه‌روز کاملاً خاموش بوده و تنها در بعد زمانی مرتبط به مصرف و رفع نیاز شما، کار خود را از سر خواهد گرفت.

صرفه جویی نمودن در میزان انرژی بکار گرفته شده، پاسخی است که، شما را چند گام به رفع ابهام مقایسه آبگرمکن برقی و گازی نزديک‌تر خواهد ساخت.

 همانگونه در قسمت فوقانی اشاره نمودیم؛ آبگرمکن برقی که دارای مخزن نیست در قالب لحظه‌ای عمل نموده و انرژی مضاعفی را صرف نخواهد کرد. چنین شرایطی به این سبب ایجاد گشته که شعله کوچک انواع آبگرمکن‌های گازی در طی شبانه‌روز کاملاً روشن و پابرجا بوده و احتمالاً مصرف گاز بنای شما، روند صعودی را طی خواهد نمود.

آبگرمکن گازی بازدهی انرژی بالاتری دارد یا نوع بیشتر برقی؟

حال در مقایسه آبگرمکن گازی و برقی به بررسی بازدهی انرژی این دو می رسیم. از آنجا که انرژی گاز به نسبت انرژی برق قیمت پایین تری دارد، نمونه های گازی هزینه عملکردشان کمتر خواهد بود. ولی به لحاظ عمل مدل های برقی بهتر پیش می روند. حتما مستحضر هستید که، آبگرمکن گازی دارای دودکش است.

 حال به هنگام خالی نمودن دود ناشی از فعالیت خود، قدری از گرما را از دست می دهد. در مقابل برقی، تمامی انرژی خود را صرف گرم نمودن آب نموده و هیچ هدر رفت انرژی رخ نمی دهد. 

لازم به ذکر است که، آبگرمکن بوتان بدون مخزن و مخزن دار نگاهی بیدازیم. مدل‌های بدون مخزن به لحاظ هزینه بسیار مناسب‌تر می باشند. زیرا به حالت لحظه ای میزان مصرف کمی را رقم می زنند. مدل های مخزن دار هم در بیست و چهار ساعت خاموش مانده و به هنگام باز کردن شیر آب توسط شما فعالیت خود را آغاز می نمایند. 

پس حتما دقت داشته باشید؛ که در مقایسه آبگرمکن گازی و برقی نمونه های بدون مخزن برقی به صورت‌ لحظه ای کار نموده و کمترین میزان مصرف انرژی را دارند. در مقابل به علت روشن بودن شمعک نمونه‌های گازی به صورت شبانه روز گاز بسیاری صرف می‌کنند. 

 

کلام پایانی 

در این مبحث تمام سعی خود را بر آن داشتیم که، مقایسه آبگرمکن گازی و برقی را به شکل تمام و کمال خدمتتان عارض گردیم. انواع آبگرمکن‌های برقی نیز همچون انواع گازی صاحب مزیت‌ها و البته قابلیت‌های متعددی بوده و برای نواحی که از نعمت گاز مزیتی عایدشان نگشته،

بی‌‌شک که انواع آبگرمکن‌های برقی می‌تواند یک جایگزین بی‌نظیر محسوب شود. در هر شرایطی و با تکیه‌بر اطلاعاتی که ما در اختیارتان قرار نهادیم، در انتها تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. اما این نوید را به شما خواهیم داد که، مجموعه هوایش در ارائه انواع آبگرمکن‌ برقی آزمون‌کار و گازی، یک همراه بی‌نظیر برایتان محسوب خواهد گشت‌.

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
.